جنگي كه بود،جنگي كه ھست

جنگي كه بود،جنگي كه ھست

آن روزھا كھ دستھ دستھ تابوت برادران ما از جبھھ برمي گشت؛ ضد انقلابھاي مذھبي در خیمھ ھاي نخوت خود

زیارت عاشورا و دعاي توسل و ندبھ را بھانھ كرده بودند و در پایان ھر روضھ و گریھ و توسل خویش كساني را

نفرین مي كردند كھ مانع ظھور اقا شده اند. كساني را كھ دین را از خلوص و معنویت و نزاھت خود دور كرده و بھ

شایبھ سیاست و دنیاطلبي آلوده اند. كساني را كھ حاضر نیستند قبول كنند حكومت قبل از ظھور آقا باطل است.

***

آن روزھا كھ در جبھھ ھر زیارت عاشورا مقدمھ عملیاتي بود كھ خون قلب بسیجیھا را بھ خود مي خواند، ضد

انقلابھاي مذھبي ھزار ھزار بار ذكر گفتند و توسل پیدا كردند و اشك ریختند و خون از دماغ ھیچ كدامشان نیامد.

***

ضد انقلابھاي مذھبي دوست داشتند براي حسیني گریھ كنند كھ بھ تاریخ پیوستھ است و بھ حماسھ اي دخیل ببندند كھ

تمام شده باشد.

حسین زنده براي آنھا خطرناك بود. ھمان گونھ كھ براي اھل كوفھ. ممكن بود از حنجر چنین حسیني ھر لحظھ نداي

"ھل من ناصر ینصرني" فوران كند و پرده نفاق و نكراء یزیدیان حسیني نما را بدرد.

***

و این روزھا چھ بسیار ضد انقلابھاي انقلابي كھ مي خواھند ھمان بلایي را كھ ضد انقلابھاي مذھبي بر سر

بزرگ ترین حماسھ تاریخ آوردند در مورد پژواك ایراني آنكھ "ھشت سال دفاع مقدس" مي نامندش ترار كنند.

م يخواھند در سوگ "جنگي كھ بود" ، "جنگي كھ ھست" را بپوشانند و بفراموشانند.

تا دلتان بخواھد حاضرند براي "جنگي كھ بود" نوحھ سرایي كنند و بھ یاد شھدایش اشك بریزند بھ شرط آنكھ در

ھمان تاریخ و جغرافیا باقي بماند و پایش را از گلیمش درازتر نكند.

یك جنگي دوست داشتني. كھ مي توان از آن خاطره ھاي راست و دروغ تعریف كرد مي توان برایش جلوي انواع و

اقسام دوربینھا و میكروفنھا آه كشید. جنگي براي صلح. جنگي براي دفاع از وطن جنگي در تراز جنگ ویتنام یا

كره یا...

***

ھر روز ما در جنگ بركتي داشتھ ایم كھ در ھمھ صحنھ ھا از آن بھره جستھ ایم.

ما انقلابمان را در جنگ بھ جھان صادر كرده ایم.

ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت كرده ایم.

ما در جنگ پرده از چھره تزویر جھان خوارن كنار زدیم.

ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناختھ ایم.

ما در جنگ بھ این نتیجھ رسیده ایم كھ باید روي پاي خودمان بایستیم.

ما در جنگ ابھت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستیم.

ما در جنگ ریشھ ھاي پربار انقلاب اسلامي مان را محكم كردیم.

ما در جنگ حس برادري و وطن دوستي را در نھاد یكایك مردممان بارور كردیم.

ما در جنگ بھ مردم جھان و خصوصاً مردم منطقھ نشاندادیم كھ بر ضد تمامي قدرتھا و ابرقدرتھا سالیان سال

م يتوان مبارزه كرد.

و از ھمھ اینھا مھم تر استمرار روح اسلام انقلابي در پرتو جنگ تحقق یافت. ١

***

اسلام انقلابي كھ امام مھم ترین بركت جنگش مي داند چیست؟ و چھ جایگاھي در مجموعھ برنامھ ھا و مراسمھاي

ھفتھ دفاع مقدس و مناسبتھاي مشابھ دارد؟

***

بھ احترام خون شھدا خواھرم حجابت، برادرم نگاھت و دیگر ھیچ!

شده است كھ در كنار ده ھاھزار تابلو و پوستر و پلاكارد و دیوار نویسي و ... كھ چنین شعاري را در خود جاي

داده اند حتي یك بار ببینید كھ مخاطبان را براي ارزش و آرمان دیگري بھ خون شھدا قسم داده باشند؟

مثل اینكھ:

بھ احترام خون شھدا بیت المال را غارت نكنید.

بھ احترام خون شھدا كوخ نشینھا را دریابید.

بھ احترام خون شھدا در برخورد با مفسدین اقتصادي این ھمھ استخاره نكنید.

بھ احترام خون شھدا مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را بھ رسمیت بشناسید.

بھ احترام خون شھدا اسلام ناب را لگدكوب متحجرین و مقدس مآبان نكنید.

بھ احترام خون شھدا "سرمایھ داري + ١٧ ركعت" را اسلام انقلاب معرفي نكنید . . .

بھ احترام خون شھدا . . .

برگزاري مراسمھاي خنثي و یادبودھاي نوستالژیك براي ھشت سال جھاد جانانھ، فرزندان خمیني بھ چھ نتیجھ اي

در گسترش رفتار علوي، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، رسیدگي بھ محرومان و مستضعفان و كاھش اختلاف

طبقاتي و ... انجامیده است؟

اصلاً قرار بوده است كھ چنین رویكردي در كار فرھنگي براي دفاع مقدس غالب شود یا برعكس قرار بر این است

كھ بھ جامعھ یادآوري كنیم كھ مي توان از شھدا حرف زد و اھل مبارزه با فقر و فساد و تبعیض ھم نبود.

در عمل باید بھ ملت تفھیم كرد كھ نسبت شھدا و عدالتخواھي تباین است و این دو مفھوم در قاموس اسلام ناب

آمریكایي ھیچ ربطي با ھم ندارند و قرار نیست بعد از ھر یاد و ذكري از شھدا موتور آرمانخواھي در جامعھ جان

بگیرد و با استناد بھ سلوك و سیره شھدا و بسیجیان واقعي دست مطالبھ مردم یقھ اصحاب قدرت را براي وفا بھ

عدالت در عرصھ ھاي فردي و اجتماعي بچسبد و چرخھ ثروت قدرت را با مشكل مواجھ كند.

قرار نیست تجربھ دفاع مقدس در بازخواني نھضت عاشورا و پیام دفاع مقدس در متن جنگ فقر و غنا بازخوانده

شود.

قرار نیست مفھوم و پیام و آرمان دفاع مقدس در میدان جنگ فقر وغنا، جنگ پابرھنھ ھا و مرفھین بي درد مرور

شود و بھ نتایج خطرناك و حركت آفرین برسد.

قرار نیست كل یوم عاشورا و كل ارض كربلا باشد و ھر زمیني و ھر زمینھ اي كار حسیني بطلبد.

***

جنگ ھشت سالھ نمرده است كھ برایش مجلس ختم بگیریم. جنگھشت سالھ شھید شد. و شھید زنده است.

و خون شھید در ھمھ رگھاي جامعھ جاریست. اگر چشم بگشاییم و اگر گوشي بسپاریم بھ آن كھ در روز پایان جنگ

: ٨ سالھ گفت ٢

"امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعفاف و استكبار جنگ پابرھنھ ھا و مرفھین بي درد شروع

شده است...

 

جنگي كھ بود،جنگي كھ ھست


حجاب،تضمین تداوم زیبایی و شرافت است./سپاه313 حجاب، تَلألؤ شبنم بر چهره است/سپاه313

سپاه313"إشعب البحرین ؛یرید اسقاط النظام "



:: موضوعات مرتبط:
سیاسی،اجتماعی , ,

|
امتیاز مطلب : 168
|
تعداد امتیازدهندگان : 52
|
مجموع امتیاز : 52
نویسنده :
تاریخ : چهار شنبه 30 خرداد 1390
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: